آدرس : خانه اصفهان، خیابان گلخانه، پنج طبقه، روبروی مسجدالمحمود، جنب بانک تجارت، ساختمان تیام طبقه پنجم - 03134382455

رفع موهای سفید آقایان با دستگاه الکترولیز

پوست، رنگدانه هایی به نام ملانین دارد که این ملانین باعث تیره شدن رنگ مو و پوست میشود. بدن همه افراد به یک میزان ملانین تولید نمی کند و ممکن است در برخی از افراد ملانین بیشتری، تولید شود و موهای تیره تری داشته باشند. با افزایش سن، به تدریج ملانین کمتری در بدن تولید می شود و همین باعث می شود رنگ موهای آنها روشن تر شود. بسیاری از افراد با افزایش سن یا به طور ژنتیکی ممکن است به صورت جزئی در یک بخش از صورت و بدن آنها تعدادی موهای سفید رشد کرده باشد. الکترولیز یک روش دائمی برای حذف موهای زائد روشن و سفید است که توسط FDA تأیید شده است و موفقیت بالایی در حذف این موها در مقایسه با دیگر متدها دارد. الکترولیز یک روش دائمی حذف موهای سفید است که با گرم‌شدن فولیکول‌های مو به کمک جریان برق، آنها را برای همیشه از بین خواهد برد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دستگاه الکترولیز چیست؟

الکترولیز، دستگاهی برای از بین بردن موهای زائد است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌ شود. در این روش، سوزن خیلی نازکی به مجرای فولیکول مو وارد می ‌شود و به سمت فولیکول پیش می ‌رود تا به ریشه ی مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور و ریشه را تخریب می ‌کند و مو را از بین می ‌برد و به این ترتیب، مو به راحتی برداشته می ‌شود.

برای آشنایی بیشتر با رفع دائمی موهای روشن و سفید با الکترولیز ، کلیک کنید.

مزایای دستگاه الکترولیز در رفع سفیدی مو آقایان و بانوان

حذف کردن موهای زائد با الکترولیز نتایج دائمی تر و بهتری را دارد.

در مقایسه با لیزر انجام آن در بخش های کوچکی از بدن، از نظر اقتصادی می‌تواند مقرون به صرفه باشد.

این روش در انواع مختلفی از پوست و مو می‌تواند استفاده شود. در این روش بر خلاف روش استفاده از لیزر، رنگدانه (رنگ) مو مورد تهاجم قرار نمی‌گیرد و فقط به فولیکول‌ها حمله می‌شود. افرادی که داوطلب خوبی برای لیزر نباشند می‌توانند در عین حال برای الکترولیز مناسب باشند.

نحوه عملکرد دستگاه الکترولیز موهای سفید در آقایان و بانوان

الکترولیز موهای سفید از طریق جریان الکتریکی می‌تواند باعث ریزش موهای زائد خصوصاً موهایی که رنگدانه های متفاوتی دارند شود. به این صورت که این جریان الکتریکی از ساقه مو مستقیماً روی فولیکول های مو اثر تخریبی میگذارد. درنتیجه دیگر شاهد رشد این نوع از موهای زائد نخواهید بود. ساختار دستگاه الکترولیز موهای زائد تشکیل شده از یک سوزن فوق العاده ظریف است که از قسمت کناره محل رشد مو وارد می‌شود و به فولیکول مو میرسد. ضخامت این سیم حتی باریک تر از موهای بدن است. با اعمال مقدار بسیار کمی جریان الکتریکی میتوان سلولهایی که برای رشد مو هستند را از بین برد.

الکترولیز مو سفید آقایان

مراحل اجرا با دستگاه الکترولیز موهای سفید در آقایان و بانوان

ابتدا یک ربع تا نیم ساعت قبل از شروع کار برای کاهش درد کرم بیحسی به نواحی تحت درمان مالیده می شود. وقتی پوست ناحیه مورد نظر بیحس شد، پزشک یا تکنسین، سیمی را که پروب یا سوزن نامیده می شود، دست می گیرد. سپس سوزن بسیار ظریف را از طریق پوست داخل فولیکول مو می کند. یک جریان الکتریکی ایجاد می‌ شود که به فولیکول مو آسیب می رساند و آن را از بین می ‌برد. در آخر مو به راحتی با موچین از ریشه کنده می‌ شود. جریان الکتریکی که این سوزن تولید می کند سلول ‌هایی که به رشد موها کمک می ‌کنند را نیز از بین می‌ برند. تخریب فولیکول به همراه سلول های رشد مو باعث می شود رویش مجدد مو امکان پذیر نباشد.

اقدامات لازم قبل از انجام الکترولیز موهای سفید

مراقبت های بعد از الکترولیز موهای سفید

پس از انجام الکترولیز موهای زائد سفید صورت، رعایت نکات مراقبتی ضروری است تا از بروز عفونت و مشکلات پوستی جلوگیری شود:

تعداد جلسات درمانی با دستگاه الکترولیز موهای سفید در آقایان و بانوان

تعداد جلسات درمانی الکترولیز موهای سفید، در همه افراد یکسان نیست و نمی توان تعداد جلسه دقیقی را مشخص نمود؛ زیرا بستگی به سایز محل تحت درمان و همچنین میزان موی سفید آن منطقه دارد. یکی از مشکلاتی که در این روش وجود دارد زیاد بودن جلسات درمانی و طولانی بودن پروسه درمان است. به طور کلی می توان گفت بین 15 الی 30 جلسه درمان برای حذف کردن موها نیاز است که چیزی حدود 12 الی 18 ماه زمان خواهد بود.

آیا بعد از الکترولیز موهای سفید برگشت مجدد دارد؟

پزشکان سعی می‌کنند در فواصل زمانی منظم این عمل را تکرار کنند تا برای تمام موهایی که در مرحله رشد هستند یک تأثیر مادام العمر داشته باشند. از آنجایی که الکترولیز، سلول‌های رشد فولیکول‌های مو را برای همیشه از بین می‌برد، موها دوباره رشد نمی‌کنند.

تفاوت الکترولیز موهای سفید با لیزر موهای زائد

روش لیزر موهای زائد به این صورت است که اشعه ی نوری لیزر بر پوست تابانده می شود و با از بین بردن فولیکول موی آن قسمت موجب از بین بردن موها می شود. دستگاه‌ های لیزر در چندین نوع با عملکردهای مختلف از نظر نحوه تأثیرگذاری، نوع اشعه مورد استفاده و مناطقی که می‌توانند تحت تأثیر قرار دهند معرفی و عرضه شده‌اند که کاملاً غیرتهاجمی است. عملکرد همه دستگاه های لیزر وابسته به وجود ملانین در موهای زائد است. اینگونه که ملانین یا همان رنگدانه مو، انرژی لیزر را جذب می‌کند و از رویش مجدد آنها جلوگیری می شود.

الکترولیز، روشی برای از بین بردن موهای زائد است که در آن، ریشه مو به وسیله جریان الکتریکی تخریب می‌ شود. در این روش، سوزن خیلی نازکی به مجرای فولیکول موی سفید وارد می ‌شود و به سمت فولیکول پیش می ‌رود تا به ریشه ی مو برسد. سپس جریان الکتریکی از طریق سوزن عبور و ریشه را تخریب می ‌کند و مو را از بین می ‌برد و به این ترتیب، مو به راحتی برداشته می ‌شود. در الکترولیز، از جریان گالوانیک استفاده می شود و این جریان، مو را از طریق فعل و انفعالات شیمیایی از بین می برد.

کاندیدای مناسب و نامناسب الکترولیز موهای سفید در آقایان و بانوان

  1. مردان و زنان هر دو کاندیداهای خوبی برای این روش هستند، به ویژه اگر می‌خواهند بخش کوچکی از بدن را درمان کنند.
  2. زمانی که رنگدانه بین پوست و مو قابل تفکیک از هم نیست و این باعث می‌شود که لیزرها در این افراد ناکارامد و یا حتی خطرناک باشد.
  3. در صورتی که از اپیلاسیون مداوم خسته شده اید، می توان برای حذف موهای روشن و نازک خود در نواحی حساس و باریک مثل ابروها و لب ها از دستگاه الکترولیز موهای سفید استفاده نمایید. این روش در نواحی خط فک و ناحیه چانه که موهای زائد، ظاهر ناخوشایندی را به چهره می دهد نیز کاربرد دارد. همچنین می توان نواحی مختلفی از بدن به جز گوش و بینی و پشت بدن را با الکترولیز درمان نمود.
  4. این پروسه نباید روی پوست زخمی بیماران انجام شود.
  5. در صورتی که به بیماری قلبی دچار هستید باید برای انجام الکترولیز موهای زائد سفید، نامه کتبی داشته باشید.
  6. نباید این دستگاه بر روی خال مورد استفاده قرار بگیرد.
  7. در صورتی که خانم ها به دلایل هورمونی به مشکل پر مویی دچار هستند، بهتر است ابتدا مشکلات هورمونی مربوطه را برطرف کرده و سپس اقدام به درمان با دستگاه الکترولیز نمایند.

عوارض الکترولیز موهای سفید

این فرآیند نیز همانند هر پروسه دیگر با عوارض جانبی همراه است :

هزینه الکترولیز موهای سفید در اصفهان

هزینه‌ای که فرد بابت انجام الکترولیز پرداخت می‌کند با توجه به نوع دستگاه، تعداد جلسات مورد نظر، نیاز سطح ناحیه مورد نظر برای انجام درمان و حق الزحمه پزشک و هزینه‌های مربوط به کلینیک می‌تواند متفاوت باشد.


تلفن : 09133377984 - 09130816550درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیزر موی صورت مردان؛ لیزر خط ریش و نکاتی که باید درباره آن بدانیدلیزر موی صورت مردان؛ لیزر خط ریش و نکاتی که باید درباره آن بدانید

لیزر موی زائد صورت آقایان روشی مؤثر و دائمی برای کاهش رشد موهای ناخواسته و بهبود ظاهر پوست است. در این مطلب به مزایا و هزینه این روش می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-17

آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد؟آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد؟

اگر قصد حذف کردن موهای زائد زیر ناحیه تاتوی خود را دارید؛ ابتدا باید تحت حذف خالکوبی قراربگیرید. در ادامه به بررسی لیزر موهای زائد روی تاتو میپردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-08

آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟

برگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها تخریب ناقص فولیکول های مو است که باعث رویش مجدد موهای زائد می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-31