آدرس : خانه اصفهان، خیابان گلخانه، پنج طبقه، روبروی مسجدالمحمود، جنب بانک تجارت، ساختمان تیام طبقه پنجم - 03134382455

راهنمای جامع آشنایی با روش های لیزر مو زائد برای مردان

یکی از موضوعات مهمی که در زیبایی و البته بهداشت افراد وجود دارد حذف موهای زائد است. از آنجا که موها با سرعت زیادی رشد می‌کنند آقایان نیز باید به صورت مداوم درگیر از بین بردن آنها به روش‌های متفاوتی باشند. امروزه بسیاری از آقایان برای خلاص شدن از شر موهای زائد خود، اقدام به لیزر آنها می کنند. لیزر موهای زائد مردان راهکاری است که موجب از بین رفتن همیشگی موها به صورت دائمی می شود. لیزر موهای زائد، اشعه‌ نوری قدرتمند و غیر قابل مشاهده ای به پوست تابیده می‌ شود تا به فولیکول ‌های مویی که در عمق پوست وجود دارند، نفوذ کند. این اشعه لیزر با جذب رنگدانه ‌های مو در فولیکول، گرما ایجاد کرده و باعث مختل شدن ساختار فولیکول و توقف رشد مو می ‌شود. در حالت کلی، لیزر موهای زائد برای مردان به همان شکلی است که برای بانوان انجام می شود.

آنچه در این مطلب میخوانید

مزایای لیزر مو زائد برای مردان

روش‌های لیزر مو زائد برای مردان

بسته به رنگ مو، نوع پوست، ضخامت مو و ناحیه درمان، یکی از دستگاه های زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

تشخیص نوع پوست و مو در لیزر مو زائد

این روش از سایر روش ها که رنگ پوست فقط از روی ظاهر شناسایی می کنند، متفاوت است و روشی علمی برای شناخت هر پوست پیشنهاد می کند.

لیزر موی زائد آقایان

نحوه لیزر موهای زائد آقایان

  1. پس از تشخیص و تصمیم برای انجام لیزر، شما باید برای لیزر درمانی آماده شوید. این اقدامات اولیه می‌تواند شامل علامت‌گذاری نقاط موردنظر برای درمان یا قراردادن ژل روی ناحیه درمان باشد.
  2. به شما عینک‌های مخصوص محافظت از چشم داده خواهد شد.
  3. دستگاه لیزر دستی به‌طور سیستماتیک و یکنواخت در سراسر منطقه درمان استفاده خواهد شد.
  4. در نهایت و پس از اتمام لیزر موی زائد صورت، قسمت‌های تحت درمان را تمیز می‌کنند و سپس دستورالعمل‌های بعد از درمان به شما داده می‌شود.

نکات مهم قبل از انجام لیزر مو زائد در آقایان

یکی از مهمترین ملزومات قبل از شروع برنامه لیزر مو های زائد است. حداقل 6 هفته قبل از لیزر درمانی اپیلاسیون و وکس انجام ندهید؛ زیرا این روش ها موجب از بین رفتن فولیکول های مو می شوند.

برای شروع لیزر درمانی لازم نیست موهای بدنتان بلند باشد و تنها کافی است 24 ساعت قبل موها را شیو کنید تا هم فولیکول های لازم برای لیزر موهای زائد حفظ شوند و هم موهای بیشتری از فاز استراحت خارج و وارد فاز رویشی شوند.

حد اقل 6 هفته قبل از شروع لیزر درمانی از آفتاب گرفتن، رفتن به سولاریوم و استفاده از کرم ها و اسپری های برنزه کننده خود داری کنید. آفتاب سوختگی از طرفی احتمال آسیب دیدن و سوختگی پوست را بیشتر می کند و از طرف دیگر با تیره کردن پوست، در روند لیزر تراپی اختلال ایجاد می کند.

مراقبت های بعد از لیزر مو زائد در آقایان

تعداد فاصله جلسات لیزر مو زائد مردان

تعداد جلسات بستگی به میزان گستردگی موهای زائد، ضخامت مو، پاسخدهی بدن به اشعه لیزر و برگزاری منظم جلسات لیزر دارد. معمولاً این تعداد بین 8 الی 12 جلسه می‌باشد.

کاندیدای مناسب لیزر مو زائد در آقایان

لیزر موهای زائد تقریباً برای هر کسی امکان پذیر است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستگاه های جدید لیزر این امکان برای تمامی رنگ پوست و موها ایجاد شده که بتوانند لیزر موهای زائد را انجام دهند.

مناطق قابل اجرا برای لیزر مو زائد آقایان

لیزر موهای زائد در تمامی قسمت‌های بدن به جز ناحیه پلک و پشت چشم‌ها قابل انجام بوده و آقایان نیز، محدودیتی از این نظر نداشته و می‌توانند در صورت دلخواه لیزر فول بادی و یا لیزر نواحی مورد از نظر از بدنشان را انتخاب کنند. در این حالت رایج‌ترین قسمت‌هایی که آقایان برای لیزر موهای زائد موهای زائد بدن خود در نظر میگیرند، نواحی مانند قسمت‌های زیر است:

تفاوت‌ در اجرای لیزر مو زائد برای مردان و بانوان

نحوه انجام لیزر در خانم‌ها و آقایان متفاوت نیست؛ اما چون پوست و موی آقایان ضخیم‌تر است و پوستشان هم اغلب تیره‌تر است، در واقع برای انجام لیزر مو‌های زائد آقایان به احتیاط‌های بیشتری نیاز است.

انتخاب بهترین کلینیک لیزر مو زائد برای مردان

بهترین کلینیک لیزر باید تخصص و تجربه کافی در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های لیزر داشته باشد. پزشکان و کارکنان کلینیک باید متخصص و حاذق در انجام روش‌های لیزری باشند و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند. آنها باید با جدیدترین تکنیک‌ها و پروتکل‌های درمانی به روز باشند.

هزینه لیزر مو زائد در اصفهان

هزینه لیزر موهای زائد می تواند بستگی به عوامل متعددی چون تعداد جلسات، دستگاه مورد استفاده قرار گرفته، اندازه ناحیه تحت درمان، میزان تخصص پزشک و هزینه های کلینیک داشته باشد.

معایب لیزر مو زائد برای مردان

تورم ، قرمزی و حس ناراحتی در پوست از شایع ترین این موارد می باشند. مواردی چون زخم ، سوختگی تاول ، عفونت وتغییرات دائمی در رنگ پوست نیز موارد کمی از عوارض را نشان می دهند.


تلفن : 09133377984 - 09130816550درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیزر موی صورت مردان؛ لیزر خط ریش و نکاتی که باید درباره آن بدانیدلیزر موی صورت مردان؛ لیزر خط ریش و نکاتی که باید درباره آن بدانید

لیزر موی زائد صورت آقایان روشی مؤثر و دائمی برای کاهش رشد موهای ناخواسته و بهبود ظاهر پوست است. در این مطلب به مزایا و هزینه این روش می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-17

آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد؟آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد؟

اگر قصد حذف کردن موهای زائد زیر ناحیه تاتوی خود را دارید؛ ابتدا باید تحت حذف خالکوبی قراربگیرید. در ادامه به بررسی لیزر موهای زائد روی تاتو میپردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-08

آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟

برگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها تخریب ناقص فولیکول های مو است که باعث رویش مجدد موهای زائد می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-31