آدرس : خانه اصفهان، خیابان گلخانه، پنج طبقه، روبروی مسجدالمحمود، جنب بانک تجارت، ساختمان تیام طبقه پنجم - 03134382455

آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد؟

لیزر موهای زائد یکی از مهمترین شیوه های مورد استفاده در کلینیک های زیبایی می باشد. در سال های اخیر بسیاری از کلینیک ها جهت ارائه ی باکیفیت ترین خدمات برای مشتریان خود، از روش لیزر استفاده می کنند. افرادی که تاتو بدن دارند، پیش از انجام لیزر تاتو بدن بهتر است با پزشک متخصص در این خصوص مشورت کنند. تاتو در واقع با استفاده از جوهر دائمی روی پوست به وجود می‌آید و وجود آن برای موفقیت آمیز بودن لیزر چندان عالی به شمار نمی رود. با توجه به اینکه موارد استفاده شده برای تاتو چیزی جز جوهر نمی باشد به همین دلیل اشعه لیزر به جوهر موجود در پوست تاتو شده، جذب خواهد شد. اشعه لیزر روی پوست با طول موج مشخص ساطع می شود، اشعه جذب جوهر شده و از طریق تولید گرمای زیاد سبب از بین رفتن پوست خواهد شد. اگر قصد حذف‌کردن موهای زائد زیر ناحیه تاتوی خود را دارید یا حتی قصد دارید که تحت درمان لیزر جهت پاک‌کردن تاتو و حذف موهای زائد با لیزر باشید، ابتدا باید تحت حذف خالکوبی قرار بگیرید. وقتی که پوست شما بهبود یافته و آثار خالکوبی به طور قابل توجهی از بین رفت، تنها در این صورت است که می‌توانید درمان‌ه ای حذف موهای خود را ادامه دهید.

آنچه در این مطلب میخوانید

چگونه تاتو را برای لیزر موهای زائد بپوشانیم؟

در واقع تکنسین ‌های لیزر موی زائد از روش ‌های متفاوتی برای لیزر مو در نواحی که دارای تتو هستند استفاده می کنند.‌ از جمله این روش ها می ‌توان به پوشاندن طرح تتو با استفاده از یک پارچه یا استفاده از دستگاه لیزری با فاصله زیاد از پوست اشاره کرد.

چرا لیزر موهای زائد روی تاتو توصیه نمی شود؟

با توجه به عملکرد لیزر موهای زائد به جای این که توسط فولیکول مو جذب شود توسط جوهر تیره تاتو لیزر می شود. و این دو مشکل ایجاد می کند: روی فولیکول مو تأثیر ندارد و موهای ناحیه تاتو شده را از بین نمی برد.

عوارض لیزر موهای زائد روی تاتو

اشعه لیزر بر روی تاتو و خاکوبی می تواند باعث آسیب به پوست شود که می تواند منجر به زخم شود. زخم های ناشی از لیزر موهای زائد معمولاً کوچک و جزئی هستند؛ اما در برخی موارد می توانند بزرگ و قابل توجه باشند. در موارد نادر، لیزر موهای زائد بر روی خالکوبی می تواند باعث سوختگی پوست شود.

لیزر موهای زائد روی تاتو

آیا بعد از لیزر موهای زائد می توان تاتو کرد؟

بعد از 6 جلسه لیزر موهای زائد و از بین رفتن تمامی موهای ناحیه مورد نظر می توانید خالکوبی را انجام دهید.

سوختگی پوست ناشی از لیزر موهای زائد بر تاتو

وقتی که لیزر به قسمت تاتو شده نزدیک می شود و گرمای زیاد آزاد می شود، درد بسیاری ایجاد می کند. این گرما باعث سوختگی و تاول زدن پوست می شود. تاتوهای رنگی عموماً عمق بیشتری دارند و لیزر بر روی آنها خطرناک تر بوده و سوختگی عمیق تری را ایجاد می کند.

از دیدگاه پزشکی آیا می توانید لیزر موهای زائد را روی تاتو انجام دهید؟

لیزر موهای زائد برای مناطق دارای خالکوبی توصیه نمی شود؛ زیرا لیزر نمی تواند بین رنگدانه مو و رنگدانه جوهر خالکوبی تمایز قائل شود. این می تواند منجر به تاول، زخم یا تغییر رنگ خالکوبی شود.


تلفن : 09133377984 - 09130816550درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانیدنظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :

جدیدترین مقالات

جدیدترین اخبار و مقالات مربوط به پوست و زیبایی را در بخش مقالات بخوانید

لیزر موی صورت مردان؛ لیزر خط ریش و نکاتی که باید درباره آن بدانیدلیزر موی صورت مردان؛ لیزر خط ریش و نکاتی که باید درباره آن بدانید

لیزر موی زائد صورت آقایان روشی مؤثر و دائمی برای کاهش رشد موهای ناخواسته و بهبود ظاهر پوست است. در این مطلب به مزایا و هزینه این روش می پردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-17

آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد؟آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد؟

اگر قصد حذف کردن موهای زائد زیر ناحیه تاتوی خود را دارید؛ ابتدا باید تحت حذف خالکوبی قراربگیرید. در ادامه به بررسی لیزر موهای زائد روی تاتو میپردازیم. ...

تاریخ انتشار : 1403-03-08

آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟آیا لیزر موهای زائد برگشت پذیر است؟

برگشت موهای زائد بعد از لیزر دلایل مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها تخریب ناقص فولیکول های مو است که باعث رویش مجدد موهای زائد می شود. ...

تاریخ انتشار : 1403-02-31